FAQ - vaak gestelde vragen

ALGEMENE VRAGEN

1. Ik heb een product gekocht. Wat zijn de volgende etappes?
Bedankt voor uw bestelling. U ontvangt binnenkort een e-mail met een link om uw pakket te volgen. Als zo'n e-mail niet aankomt - controleer dan SPAM.
Als u vragen of zorgen heeft, neem dan gerust contact op met de klantenservice.

2. Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?
Nee. Een account aanmaken is niet nodig om een bestelling te plaatsen. U kunt uw bestelling echter wel gemakkelijker volgen of uw bestelgeschiedenis in de toekomst controleren.

3. Heeft u een winkel of tentoonstelling waar tapijten persoonlijk te zien zijn?
Nee. We hebben een online verkoop. Kopen bij Tapiso.nl is zonder risico, want u kunt elk product zonder problemen binnen 30 dagen na levering terugsturen.

4. Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
De beste manier is om contact met ons op te nemen via het contactformulier of via de chat op de website van de winkel. Berichten worden beantwoord tussen 8.00 en 16.00 uur van maandag tot en met vrijdag.
U kunt ook contact met ons opnemen via e-mail: contact@tapiso.nl

BESTELLING

1. Ik vergat de kortingscode in te voeren. Kan ik het gebruiken nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Ja, neem daarvoor contact op met de klantenservice. Als aan alle voorwaarden voor het gebruik van de kortingscode is voldaan, wordt deze in aanmerking genomen.

2. Mijn kortingscode werkt niet. Waarom?
Als dit het geval is, controleer dan of u uw code correct hebt ingevoerd. Het kan ook zijn dat de code niet combineert met andere geldige promoties.

3. Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, mits wij nog niet zijn begonnen met het inpakken en verzendklaar maken van uw bestelling. Wij doen ons best voor een snelle levering, dus het proces begint korte tijd nadat de bestelling is geplaatst. Daarom kunnen we niet garanderen dat annulering mogelijk is, hoewel we zullen doen wat we kunnen om te helpen.
Als u uw bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met de klantenservice.

4. Hoe koop ik een tapijt?
Zodra u het tapijt van uw keuze hebt geselecteerd, klikt u op de knop "In winkelwagen" om het product in uw winkelwagen te leggen.
Vervolgens gaat u naar de kassa. Dat kan door te klikken op het winkelwagentje bovenaan de pagina, in de rechterhoek.
De laatste stap is het selecteren van uw opties betreffende levering en betalingswijze. Selecteer de juiste opties en volg de gegeven instructies.
Als zich tijdens het bestelproces problemen voordoen, zal de klantenservice u graag helpen.

PRODUCT

1. Wanneer is het product weer beschikbaar?
Neem contact op met de klantenservice voor deze informatie.

2. Is een tapijt geschikt voor buiten?
Alle tapijten die geschikt zijn voor buitengebruik vindt u hier: https://tapiso.nl/vloerkleden/kwastjes/voor-binnen-en-buiten

3. Kan ik een tapijt op maat bestellen?
Helaas bieden wij deze dienst niet aan. Wij raden u echter aan om ons assortiment te bekijken, aangezien wij veel verschillende maten beschikbaar hebben.

4. Kan tapijt in de wasmachine?
In ons assortiment vindt u tapijten die in de machine kunnen worden gewassen. Deze omvatten de collecties Emma, Toscana, Victoria, Silk en Silk Dyed.

5. Zijn de afmetingen van het tapijt inclusief de franje?
Nee. De getoonde maat is de maat van het tapijt zonder franje. Informatie over de lengte van de franje is beschikbaar in de productomschrijving.

6. Kunnen tapijten worden gebruikt bij vloerverwarming?
Ja. Al onze tapijten kunnen worden gebruikt op oppervlakken met vloerverwarming. Voorwaarde is natuurlijk dat de verwarming op het normale temperatuurbereik (tot 40 graden) is ingesteld.

7. Hoe reinig ik mijn tapijt?
Om ervoor te zorgen dat uw tapijt jarenlang meegaat en er als nieuw uit blijft zien, raden wij u aan het regelmatig te stofzuigen. Klein vuil kan nat worden verwijderd met een tapijtreiniger.
De verzorgingsinstructies zijn afhankelijk van het specifieke materiaal. Wij raden u echter altijd aan een professioneel tapijtreinigingsbedrijf in te schakelen.

8. Staan de foto's van de tapijten en hun kleuren dicht bij de werkelijkheid?
We maken foto's van hoge kwaliteit en proberen ervoor te zorgen dat ze alle details vastleggen. De kleuren in de foto's zijn echter afhankelijk van factoren waarop wij geen invloed hebben, zoals de instellingen van het beeldscherm.

PRODUCT GEBRUIK

1. Hoe pak ik mijn tapijt veilig uit?
Pak uw tapijt zorgvuldig uit. De verpakking waarin het tapijt is verpakt is dik, maar het product is zeer stevig verpakt. Pas daarom op dat u het tapijt niet beschadigt met een schaar of een mes.

2. Hoe zorgt u voor uw tapijt?
Wat helpt om uw tapijt jarenlang in goede staat te houden? Een gewone stofzuiger volstaat dagelijks om vuil zoals stof, haar, kruimels of zand doeltreffend te verwijderen. Voor het reinigen van tapijten van vuil zoals haren van huisdieren kan een speciale zuigmond of een eenvoudige rubberen borstel ook nuttig zijn.
Voor zwaardere vervuiling raden wij u aan een professioneel tapijtreinigingsbedrijf in te schakelen.

3. Goede praktijken: wat gebeurt er nadat het tapijt uit de verpakking is gehaald?
Uitgepakt tapijt moet worden uitgevouwen en gecontroleerd op schade (poolverlies is niet altijd een gebrek). Kleinere tapijten zijn direct klaar voor gebruik. Grotere tapijten kunnen meer werk vereisen: ze moeten worden geborsteld of rechtgezet.
Het tapijt kan aanvankelijk golvend zijn - het tapijt heeft een paar dagen nodig om recht te worden.

4. De hoeken van het tapijt krullen om - wat moet ik doen?
Gekrulde hoeken kunnen worden verzwaard, bij voorkeur met een vlak en relatief zwaar voorwerp. Dubbelzijdige tape kan ook goed werken om de hoeken van het tapijt op de vloer te plakken. Een andere manier is om het tapijt op te rollen met de pool naar binnen, het een paar uur zo te laten liggen en het dan weer uit te rollen.

5. Waarom verliest een tapijt zijn pool?
Het is heel gebruikelijk dat tapijten de eerste weken hun pool verliezen, vooral in intensief gebruikte ruimten. Maakt u zich geen zorgen - losse, overmatige pool is een typisch kenmerk van het gebruikte materiaal en de manier waarop het is vervaardigd.

RETOUREN

1. Kan ik mijn tapijt retourneren?
Ja. Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van het product.

2. Hoe retourneer ik een product?
Stuur ons een bericht via het contactformulier of rechtstreeks naar: contact@tapiso.nl
Voor een snellere verwerking kunt u uw bestelnummer in het bericht vermelden. Wij bieden u dan aan om uw tapijt per koerier op te halen of wij sturen u een retourlabel waarop u het tapijt moet posten.

3. Kan ik het product ruilen voor een ander?
Ja. U kunt het tapijt binnen 30 dagen na levering van het pakket ruilen.

4. Kan ik het pakket op een punt terugsturen?
Ja. U ontvangt een speciaal retourlabel om uw tapijt vanaf het punt van uw keuze te versturen.

5. Hoeveel kost een retourzending?
Alle retourzendingen die wij organiseren zijn gratis.

6. Ik heb niet het originele materiaal waarin de bestelling was verpakt. Hoe verpak ik het geretourneerde product?
Als de oorspronkelijke verpakking beschadigd of weggegooid is, gebruik dan een soortgelijke beschermende verpakking om uw tapijt tijdens het transport te beschermen.

7. Hoe lang duurt het om een product te retourneren?
Retourneren moet snel en gemakkelijk zijn! Teruggestuurde goederen komen gewoonlijk binnen 5 tot 7 werkdagen bij ons magazijn aan. Na verificatie vindt een terugbetaling plaats, die doorgaans - afhankelijk van de gekozen betaalwijze - binnen 1 tot 3 werkdagen wordt verwerkt.

BETALING

1. Welke vormen van betaling zijn beschikbaar?
Wij bieden verschillende betalingsmethoden aan, zodat klanten de vorm kunnen kiezen die hen het beste past. De volgende betalingsmethoden kunnen op onze website worden gebruikt:
PayPal
Kredietkaart
Klarna (overschrijving)

2. Hoe ontvang ik een bedrijfsfactuur?
Voor een bedrijfsfactuur (ook zonder btw) kunt u contact opnemen met de klantenservice.

3. Wat moet ik doen als mijn betaling voor mijn bestelling is mislukt?
Als uw betaling voor uw online bestelling is mislukt - door een fout of om technische redenen - raden wij u aan uw bestelling opnieuw te plaatsen.

Soms mislukt de betaling van een bestelling. Probeer in dat geval uw bestelling opnieuw te plaatsen. De eerder niet betaalde bestelling wordt automatisch geannuleerd.
Neem bij twijfel contact op met de klantenservice.

VERZENDING EN LEVERING

1. Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Nadat uw bestelling vanuit ons magazijn is verzonden, ontvangt u een verzendbevestiging met een volgnummer.
Zo kunt u op elk moment uw pakket volgen op de website van de vervoerder.
U kunt de trackinggegevens ook vinden in uw account op onze website.

2. Is het mogelijk om de levering van pakketten te versnellen?
Helaas hebben we deze optie niet. U kunt de levering echter beheren op de website van de vervoerder.

3. Is het mogelijk om een pakket op een punt op te halen?
Onze diensten leveren aan huis. U kunt uw pakket echter beheren op de website van de vervoerder en vragen om levering op een geschikt punt.

4. Wat zijn de leveringskosten?
Levering in Nederland is gratis.

5. Hoe wijzig ik mijn leveringsadres?
Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Het is ook mogelijk om uw pakket op de website van de vervoerder door te sturen.

6. Welke koeriersdienst wordt gebruikt om het tapijt te verzenden?
We maken gebruik van de diensten van: DPD en GLS.

7. Hoe worden tapijten verpakt?
Bij het inpakken van tapijten gaat het magazijnpersoneel bijzonder zorgvuldig te werk. De tapijten worden opgerold en in een dikke weerbestendige folie gewikkeld.

8. Hoe lang duurt de levering?
De levering duurt 5-7 werkdagen.

9. Wat moet ik doen als mijn tapijt tijdens het transport is beschadigd?
Als uw bestelling tijdens het vervoer is beschadigd, moet u dit onmiddellijk aan de chauffeur melden, zodat hij dit op de vrachtbrief kan vermelden wanneer u uw zending ontvangt. Neem dan contact op met de klantenservice en meld het probleem, met foto's van de schade en de verpakking. Vergeet niet het tapijt uit te pakken en te controleren op verborgen of zichtbare schade.

Gratis levering voor alle bestellingen
Retourneren binnen 30 dagen
Onmiddellijke verzending
Copyright © 2022 Tapiso